King and Queen celebrate Italian cuisine at Highgrove dinner
Vedete Donatella Versace // Sursă foto: Profimedia Images

Donatella Versace renunţă la funcţia de director creativ al brandului de lux după 30 de ani

Articol scris de UTV Data publicării:

Donatella Versace renunţă la funcţia de director creativ al casei de modă. Zvonurile privind achiziţionarea Versace de către Prada, care ar cumpăra brandul deţinut în prezent de Capri Holdings pentru o sumă de aproximativ 1,5 miliarde de euro, devin din ce în ce mai prezente. Un alt indiciu vine din numirea, de la 1 aprilie, a noului director de creaţie al Versace, Dario Vitale de la Miu Miu, scrie Il Messaggero.

Donatella, care va împlini 70 de ani pe 2 mai, nu va părăsi definitiv casa, pe care a preluat-o în 1997 după moartea fratelui său Gianni, ci va deveni ambasadorul şef al mărcii, tot de la 1 aprilie, potrivit Ansa.

În acest nou rol, ea se va dedica susţinerii iniţiativelor filantropice şi caritabile ale Versace şi va rămâne avocatul global al mărcii. „A fost cea mai mare onoare a vieţii mele”, scrie designerul, „să duc mai departe moştenirea fratelui meu Gianni. El a fost adevăratul geniu, dar eu sper să am ceva din spiritul şi tenacitatea lui. În noul meu rol de ambasador şef al mărcii, voi rămâne cel mai înfocat susţinător al Versace, care face parte din ADN-ul meu şi este mereu în inima mea”.

„Sprijinirea următoarei generaţii de designeri a fost întotdeauna importantă pentru mine”, spune Donatella, care şi-a prezentat ultima colecţie toamnă-iarnă 2025/26 la Săptămâna Modei de la Milano luna trecută.

Ea spune că este „încântată că Dario Vitale ni se alătură” pentru a „privi Versace cu alţi ochi”.

2024 The Albies Hosted by the Clooney Foundation for Justice, New York, USA - 26 Sep 2024

La rândul său, Vitale, care, după ani de zile petrecuţi în biroul de stil al Miu Miu, în ianuarie 2023, i-a luat locul lui Fabio Zambernardi, se declară „onorat să facă parte din această casă de modă de lux unică şi puternică creată de Gianni şi Donatella. Există o moştenire în această casă care este un lexicon mândru şi inconfundabil de investigat, o moştenire care a traversat decenii şi istoria modei, faţă de care simt o mare responsabilitate combinată cu dorinţa de a construi împreună un nou început”. „Îi mulţumesc sincer Donatellei”, scrie noul director de creaţie al casei fondate în 1978, „pentru încrederea şi munca neobosită cu care a păzit şi a evoluat acest brand care este acum Versace. Este un privilegiu să contribui la creşterea viitoare a Versace şi a prestigiului său prin viziunea, experienţa şi dedicarea mea”.

Din punct de vedere comercial, anunţurile de joi, spune John D. Idol, preşedinte şi CEO al Capri Holdings, care a achiziţionat marca de la familia Versace şi Blackstone pentru mai mult de 1,8 miliarde de euro în 2018, „fac parte dintr-un plan de succesiune atent pentru Versace”. Vitale, a adăugat el, „este un lider în design excepţional şi suntem încrezători că talentul şi viziunea sa vor fi fundamentale pentru creşterea viitoare a Versace”.

„Am încredere în companie şi în poziţionarea sa actuală, deoarece suntem bine pregătiţi să scriem acest nou capitol pentru Versace”, adaugă Emmanuel Gintzburger, CEO Versace. Un capitol care în curând, pe lângă o nouă faţă şi o nouă direcţie artistică, ar putea avea un nou proprietar: potrivit experţilor, achiziţia casei de către grupul Prada ar trebui să fie finalizată până la sfârşitul lunii martie pentru o sumă de aproximativ 1,5 miliarde de euro. Ceea ce este cert este încercarea Capri Holdings de a vinde compania fondată de Gianni Versace, precum şi Jimmy Choo, pentru a se concentra pe marca Michael Kors.

Astăzi, conform ultimelor zvonuri, întrebarea nu mai este dacă tranzacţia va avea loc, ci dacă Prada - care deţine mărcile Miu Miu, Church's şi Car Shoe, precum şi Luna Rossa şi Marchesi 1824 - va achiziţiona şi Jimmy Choo de la americani, pentru un total de 2 miliarde de euro.  În cazul în care tranzacţia va avea loc, grupul condus de Miuccia Prada şi Patrizio Bertelli ar crea, potrivit analiştilor, un gigant italian al luxului capabil să concureze cu nume mari precum Kering şi LVMH.

Puteţi urmări Știrile UTV şi pe Google News!

Etichete: moda , fashion , versace

Partenerii Nostri